Handen die helen

Praktijk voor osteopathie, kinesitherapie
en podologie

Maak nu een afspraak voor kinesitherapie en/of podologie
Bekijk ook onze richtlijnen ivm afspraken.

Naast kinesitherapie bieden wij in onze praktijk ook osteopathie aan.
Osteopathie is een manuele behandelingstechniek waarbij het ganse lichaam wordt betrokken.
Via verschillende technieken wordt getracht om aan het lichaam zijn optimale beweeglijkheid terug te geven. De stimulatie van de doorbloeding is hiervoor een belangrijk middel, samen met het mobiliseren en/of manipuleren van de gewrichten. Ook via mobilisatie van organen tracht men dit doel te bereiken.
Wanneer het lichaam zijn optimale beweeglijkheid heeft herwonnen, zal ook de pijn kunnen verdwijnen.

De osteopaten worden door de mutualiteit erkend als osteopaat D.O. wat betekent dat de behandeling gedeeltelijk wordt terugbetaald.

Barbara  en Evert onderhouden op een continue manier hun kennis, enerzijds door zelf osteopaten op te leiden in "The Belgian School of Osteopathy" (BELSO), anderzijds door regelmatig congressen en cursussen bij te wonen waar internationale sprekers de nieuwste trends binnen de osteopathische wetenschap verduidelijken.

Barbara behandelt in onze praktijk voornamelijk baby's en kinderen, Evert behandelt de volwassen patiënten

In de osteopathie behandelt men letsels die iets te maken hebben met beweging of verlies aan beweging. Alle gewrichtsklachten, uitstralende pijnen in armen/benen/hoofd, bepaalde vormen van hoofdpijnen, huil- en/of reflux baby's, spieraandoeningen,... behoren tot hun werkterrein.

Hebt u vragen, stel ze gerust!

Maak nu een afspraak

Wij behandelen enkel patiënten op afspraak!
Afspraak telefonisch (kinesitherapie, osteopathie) of online (osteopathie)
Bekijk ook onze richtlijnen ivm afspraken.